miercuri, 5 mai 2010

Tinkerbell si Rozatoarea, episodu' 2: Cine a facut-o?

Domnul redactor-sef ma cheama la dansul in biro si ma anunta ceremonios ca vrea sa-i dea o lectie de maniere Sobolanului de Camp pentru aroganta cu care mi-a vorbit la fumoar luni bune in urma. Imi spune apoi pe voce joasa ca zgarcenia pe timp de criza e o virtute si ca managementul trustului are nevoie de motive legitime sa umble la salariile si orgoliile personalului autor, iar orice ajutor intru usurarea constiintei e binevenit. Si ma intreaba, clipind complice catre mine, care dintre cei doi redactori de la Externe a adus sensibilitatii mele acea grobiana ofensa. I-am raspuns ca eu demult n-am mai parat si mi-am pierdut, care va sa zica, priceperea. A ramas clipe bune pe ganduri, privindu-ma grav, dar fara sa ma vada, dupa care l-a strafulgerat Ideea: hai sa ne jucam, mi-a zis, iar trepadusii mai ca-i spargeau retina mongola. Care dintre cei doi ciufuti are fata ca trecuta prin tocatorul de carne? Eeeei, dom sef, aici e de gustibus, i-am replicat eu patrunsa pana-n oase de o bovarica intelepciune. Ce sa zic, dupa umila mea parere, ambii arata ca un platou de sarmale deflorate, desi nu pot sa ma pronunt daca arata ca acelasi platou de sarmale sau ca doua platouri diferite fiecare, vedeti cum se complica chestiunea?!, deci la intrebarea dvs. tot dvs. va trebui sa raspundeti. Stiu eu daca sublimul si grotescul in opinia dvs. sunt sinonime cu cele din dictionarul meu? Ca daca va zic care-i bocciul ce m-a lezat, dvs. s-ar putea sa ma contraziceti ca celalalt e acela, fapt care m-ar debusola teribil si m-ar face sa-mi pierd increderea in felul cum percep realitatea. Si cum nu stau pe trandafiri cu self-esteem-ul... La care el se lasa pe spate contrariat si ragaie: da domne, adevarul e angular...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu